Begin dit jaar stond LinkedIn er helemaal vol mee: Business in Wonderland. Een vernieuwend en verbindend business event gehuld in een betoverend Alice in Wonderland thema. Met dit event bracht Stichting Business in Apeldoorn een frisse wind in het netwerkcircuit door een laagdrempelige setting en bijzondere sfeer neer te zetten die verre van standaard was. We spraken Martine van der Horst en Charel van den Hul, twee van de initiatiefnemers van Stichting Business in Apeldoorn, over de aanloop naar de eerste editie van Business in Wonderland in Orpheus en hoe ze hierop terugkijken.

Waarom hebben jullie Orpheus als eventlocatie gekozen?

Martine vertelt: “Het stond vast dat Business in Wonderland in Apeldoorn plaats moest vinden, aangezien wij ook Apeldoornse ondernemers zijn. We hebben verschillende locaties in Apeldoorn bekeken, maar al snel werd duidelijk dat Orpheus met onze ambities kon meegroeien, iets wat veel andere locaties niet kunnen. Bovendien is er in Orpheus heel veel mogelijk.” Charel vult aan: “Ik heb een eigen evenementenbureau en heb al positieve ervaringen met Orpheus gehad. Met Aalon, de Eventmanager die aan ons gekoppeld werd, kan ik altijd fijn schakelen.” Martine beaamt dit: “De korte lijntjes waren erg fijn.”

“Het voelde alsof we samen dit avontuur aangingen.”

Hoe verliep de samenwerking met Orpheus?

“Het was prettig dat Orpheus veel met ons meedacht,” geeft Martine aan. “Sommige dingen waren nieuw voor ons, maar Orpheus en Nieuwenhuis Audiovisueel (de vaste technische partner van Congrescentrum Orpheus) hebben ons hierin goed ondersteund. Het voelde alsof we samen dit avontuur aangingen.”

“Orpheus wist precies de juiste balans te vinden tussen onze grootse, wilde ideeën en wat haalbaar was.”

Charel benadrukt dit: “Wij zijn ondernemers en de sky is the limit. Samen met Orpheus en Nieuwenhuis wisten we de juiste balans te vinden tussen onze grootse, wilde ideeën en wat haalbaar was. We hadden bijvoorbeeld een heel ander beeld bij de entree, maar Orpheus en Nieuwenhuis begrepen onze gedachte hierachter en kwamen gelijk met een concreet voorstel dat goed werkte. Dit resulteerde in een mysterieus konijnenhol dat vanaf de parkeerplaats over de vijver rechtstreeks de foyer in liep.”

Wat waren voor jullie de hoogtepunten op het event?

“Ja, die entree was wel echt heel cool,” vertelt Martine enthousiast. “Dat was echt een paradepaardje.” Charel haakt in: “Ik was vooraf een beetje bang dat het too much werd, maar het viel uiteindelijk allemaal perfect samen in de avond. De steltlopers (waardoor mensen zich klein voelde), de bonbonnetjes, het licht en geluid, de verbinding met lokale musicalgroepen en ook de tafelgoochelaar zorgden voor veel enthousiasme. Daarnaast was de photobooth heel waardevol voor de zichtbaarheid online.”

“Iedereen was echt heel enthousiast, positief en verrast”, zegt Martine. ”Ze riepen gelijk: volgend jaar nog een keer!”

Welke reacties krijgen jullie terug vanuit ondernemend Apeldoorn?

“Iedereen was echt heel enthousiast, positief en verrast”, zegt Martine. ”Ze riepen gelijk: volgend jaar nog een keer! Ook kregen we vanuit verschillende hoeken terug dat Orpheus de perfecte locatie was voor dit evenement, omdat het echt een Apeldoorns begrip is. Extra leuk was dus dat we, ondanks dat iedereen Orpheus wel kent, toch een verrassingseffect hebben neergezet. De ingang die we gebruikten kende niemand. Ook hadden we bijvoorbeeld een zaal gecreëerd waar normaal gesproken alleen een doorloop is.” Charel: “De beleving klopte gewoon.”

Hoe kijken jullie zelf op het event terug?

Martine concludeert: “We kijken positief terug op het event. Natuurlijk zijn er altijd wel verbeterpunten. In de prettige evaluatie na afloop hebben we de ruimte gekregen om deze punten samen door te spreken. Maar ik durf wel te zeggen dat we echt iets waardevols hebben toegevoegd voor ondernemend Apeldoorn. Een event dat nu nog steeds nagalmt. De kop voor de volgende editie is eraf, dus we raden je aan om Stichting Business in Apeldoorn zeker in de gaten te houden!

Benieuwd hoe jouw event eruit kan zien bij Orpheus? Neem vrijblijvend contact op met onze eventprofessionals Danielle of Marieke!

Business in Wonderland

Business in Wonderland

Business in Wonderland

Business in Wonderland

Business in Wonderland

Footer – Nieuwsbrief form

Inschrijven voor onze nieuwsbrief

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.